1) Πρώτα από όλα θα πρέπει να καταστήσουμε σαφές στο παιδί ότι η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας δεν είναι αγώνας δρόμου. Δεν κερδίζει ο γρηγορότερος. Είναι γνωστό ότι τα παιδιά έχουν την τάση να συγκρίνονται μεταξύ τους.. Θα πρέπει να του υπενθυμίζουμε συνεχώς ότι το κάθε παιδί έχει το δικό του χρόνο και αυτό δεν το καθιστά χειρότερο από τους άλλους.
1) Το παλιό και γνωστό παιχνίδι των παιδικών μας χρόνων «Το σπασμένο τηλέφωνο» μπορεί να λειτουργήσει ως ένα εξαιρετικό εργαλείο σε μια τάξη κατά τη διάρκεια της εκμάθησης του λεξιλογίου.
2) Μια άλλη εναλλακτική λύση που επικεντρώνεται περισσότερο στη σημασία των λέξεων και άρα στην απομνημόνευση του λεξιλογίου, είναι η παντομίμα όπου τα παιδιά πρέπει να περιγράψουν με τις κινήσεις του σώματος τους τη λέξη που θέλουν να πουν.
3) Φορέστε σε ένα παιδί ακουστικά με μουσική και αφήστε τον συμμαθητή του να του πει τη λέξη. Το παιδί θα πρέπει να διαβάσει τα χείλη του συμμαθητή του για να καταλάβει τη λέξη.
4) Μοιράστε στα παιδιά χαρτάκια και ζητήστε τους να γράψουν όσες περισσότερες λέξεις γνωρίζουν. Ρίξτε τα χαρτάκια σε ένα μεγάλο μπωλ, ανακατέψτε και ζητήστε από κάθε παιδί με τη σειρά να τραβά και από ένα χαρτάκι. Το παιδί θα πρέπει να διαβάζει τη λέξη και να λέει τη σημασία της.